post 38

Assalamualaikum :)

Warghh , dah lama gila kuda aku tak menjengah belog aku ni . dah berhabuk complete dengan sawang sawang sekali . huhu . aku pun tak tahu la kenapa semenjak dua tiga empat menjak ni nafsu aku untuk mengupdate belog aku ni jatuh merudum siap tergolek golek lagi . maybe sebab aku penat mencari rezeki kot . huhu . macam aku sorang je kan yang kerja nak ulang berkali kali ayat tuu :P actually aku ada banyak cerita nak share share kat belog ni , tapi , tapi , tapi dan tapi lagi , aku rasa macam malas jeeee nak menaip . jari jemari runcing aku ni rasa berat macam ada berkilo gula pasir yang tersangkut . huuu . tapi takpa la , disebab kan keboringan yang berada di tahap infinity , so aku akan berusaha merajinkan jari jemari aku ni untuk menaip . huhu .

Wokehhhh , cerita PERTAMA .

Ceritanya bermula begini . pada suatu petang yang hening dan dalam keadaan yang sunyi campur bising ditambah lagi dengan hujan yang renyai renyai dan ditemani angin angin yang mampu menghilangkan kepanasan aku ni , masa tu aku kat tempat kerja . kebetulan pulak masa tu agak busy dan kecoh sebab stock baru sampai memang banyak tahap kuda . aku macam biasalah , uruskan department aku yakni bahagian kasut bola dan kasut lelaki .

Macam biasalah kalau dah ada stock baru aku kena keluarkan sample . masa aku nak susun sample sample kasut baru tu , kebetulan besi tempat letak kasut tu dah takda kat luar , so aku pun kena redah stor kecik bawah tangga tu untuk amik besi tu . lepastu aku keluar sebab tak jumpa dan tanya supervisor aku , ' idaaa ! besi tu dah habis ke , aku cari tak jumpa punn . ' **sambil aku tengah tanya ida soalan tu , mata aku tertumpu pada seorang jejaka yang aku rasa aku macam kenal je susuk tubuh badan dia , seluar dia . aku tak dengar langsung apa yang ida cakap sebab aku leka pandang mamat tu . aku tak pasti lagi sama ada mamat tu ' dia ' ataupun pelanduk dua serupa . tetiba hati ni rasa berdegup kencang macam aku baru lepas buat lari pecut 2 kilometer .

Tetiba mamat tu pandang aku dan dia keluar dari kedai tu . aku pun pergi depan dan cuba usha dia lagi . aku tak dapat kenal pasti sama ada mamat tu ' dia ' ataupun sape sebab aku ni rabun . tapi hati aku bermonolog , ' yaa ! itu memang dia . dia seseorang yang aku tunggu sejak bertahun lalu ! '  lepas tu aku tengok dia pergi buang sampah kat seberang jalan , cara dia berjalan memang sebijik binti sejibik dan aku tengok dia pergi kat moto dia , moto 135 LC warna hitam gold , aku tengok lagi number plat dia . SAH ! MAMAT TU MEMANG CIK PAKU !

Tak lama lepas tu dia terus blah macam tu , dan dia tak tegur aku langsung :'( aku terus jadi macam orang wengg . menjerit dalam kedai tu , ' IDAAA ! tu la mamat yang aku tunggu dia bertahun tu . dia la mamat tu ! aku pasti sesangat dia lah mamat tu ! ' **dalam nada orang menangis sambil bercakap . huhu . terus jatuh terduduk aku kat situ . nasib baik takda customer . ida dah gelabah , aqiss terus peluk aku and pujuk aku . ' AWAK , awak hilang tiba tiba dan awak datang balik tiba tiba lepastu awak tinggal saya lagi dengan tiba tiba ! ' . lama aku menangis dalam stor , ida dah tak tahu nak buat apa . ida terus bagi semangat kat aku and dia lap airmata aku . ida , thanks sebab bagi support kat aku . kau lah supervisor paling baik **ayat tu ikhlas okay , takda sebarang unsur bodek membodek . huhu .

Lepas keadaan dah kembali normal , aku terus text Mr Crab dan cite apa yang jadi . huhu  . aku tak boleh ingat situasi tu sebab nanti tak pepasal aku menangis macam orang gila sengsorang . aku pun pelik dengan diri aku sendiri =.='

Cerita KEDUA

Cerita kali ni pendek je , hihi . tapi cerita paling seronok pada aku . sebab cerita ni la yang buat aku rasa ghairah tahap kuda nak menaip . rasa nak taip laju laju je . tapi bila dah taip laju laju banyak pula perkataan yang aku salah taip . huhu . ceritanya ialahhhh , jeng jeng jeng , AKU DAH DAPAT GAJI PERTAMA ! wohoooo ! . ye , aku tahu aku ghairah melampau sebab ni la pertama kali dalam hidup aku dapat duit atas penat lelah aku sendiri , tahan sakit kaki kerja kat kedai kasut tu . hihi . and AKU DAH DAPAT APA YANG AKU NAKKK ! hoho . apa yang aku nak tu ? jeng jeng jeng , ni la apa yang aku nak dan dah pun jadi hak milik aku :D


Hehe . ni la apa yang aku nak and aku dah dapat . hehe . bangga tau tak bila kita dapat apa yang kita nak tahap babeng dengan hasil penat lelah sendiri :P sejak aku dapat phone ni hidung aku ni asyik nak mengembang je kerja . hua hua . and orang pertama yang aku bagitau aku dah dapat phone ni ialah , my Mr Crab , sape lagi kalau bukan Rafi Puteri . hihi .

okeh dah siap cerita aku . **banyak lagi sebenarnya , tapi mata dah tak mampu menahan , jari jemari semakin lemah untuk menaip . huhu . babai <3

0 0 Si pengomen yang comel :):